Wijziging schooluren "De Puzzel"

zondag, 28 augustus, 2016
Wijziging schooluren "De Puzzel"

De schooluren voor de gemeenteschool in Begijnendijk, De Puzzel, zullen vanaf 1 september 2016 wijzigen. De nodige maatregelen werden genomen om eventuele ongemakken die ouders kunnen ondervinden te ondervangen. Met deze rationalisering wil schepen voor onderwijs Martine Ooms efficiënt en besparend werken.

“Tot op heden reden ’s morgens en ’s avonds twee bussen voor het leerlingenvervoer. Door de lesuren aan te passen kunnen we het doen met 1 bus en zo een sparing van 50.000 euro per jaar realiseren. De school begint nu 10 minuten vroeger en is 15 minuten vroeger gedaan.”

“Om de ouders niet te belasten met extra kinderopvangkosten zorgen de leerkrachten voor opvang gedurende het eerste kwartier. Voor de volgende 15 minuten zorgt de gemeente en vult deze in met vrijwilligers.”

Vanaf 1 september zullen de uren van De Puzzel als volgt wijzigen:

ma-din-don: 8u40-12u15 en 13u15-15u30

woe: 8u40-11u25

vrij: 8u40-12u15 en 13u15-15u

Opvang is er op de speelplaats vanaf 8u en na schooltijd tot 16u. De opvang van Stekelbees is open vanaf 7u en ‘s avonds tot 18u30.