Vrouwen in de Groote Oorlog

woensdag, 11 juni, 2014
Vrouwen in de Groote Oorlog

Vanaf 2014 tot en met 2018 zullen we de Eerste Wereldoorlog, de Groote oorlog, herdenken.
Tijdens deze herdenking moet de gewone mens centraal staan. De gewone soldaat, de vrijwilliger, die veelal gelokt werd met valse beloften. Naast het lijden van de soldaten staat het lijden van de burgerbevolking: van kinderen en ouderen, mannen en zeker ook vrouwen. Deze oorlog was namelijk niet alleen een mannelijke aangelegenheid.
Vrouwen hebben méér dan hun steentje bijgedragen tijdens de Groote Oorlog die een einde zou maken aan alle oorlogen. Ook zij waren slachtoffers.
Tijdens deze lezing vertelt Stefaan Vandenbussche het verhaal van negen meisjes en vrouwen, bekend of onbekend, uit beide kampen en met verschillende achtergronden, beroepen en motieven.

We nodigen jou en je partner van harte uit op donderdag 26 Juni in CC Den Egger in Scherpenheuvel-Zichem

19.00u:  Vrouwen in de Groote Oorlog
• Welkomstwoord door Els Van Hoof, nationaal voorzitster Vrouw en Maatschappij
• Lezing door Stefaan Vandenbussche over Vrouwen in de Groote Oorlog
• Slotwoordje door Kathleen Lemmens , lokale voorzitster van Vrouw en Maatschappij
21.15u:  Netwerkmoment met drankje

Ook mannen zijn hartelijk welkom!

Graag wel even een seintje geven aan Machteld Vantrappen, regiovoorzitster V&M (vantrappen.machteld@telenet.be) als je er bij kan zijn.

We hopen jullie daar talrijk te mogen verwelkomen.

Wendy Decock
Voorzitter V&M Begijnendijk-Betekom