Opvoeden, een uitdaging

donderdag, 21 augustus, 2014

Heel wat ouders hebben vragen bij de opvoeding van hun kinderen. Om terug te kunnen vallen op een evenwichtige mix tussen gezonde intuïtie en betrouwbare informatie over opvoeding organiseert het provinciebestuur lezingen en cursussen over herkenbare situaties binnen de opvoeding.

Meer info en het volledige lezingenaanbod vind je op: www.vlaamsbrabant.be/opvoedingsondersteuning

Slaap zacht! Bedtijd voor kleine kinderen

De eerste jaren verandert er veel in de hoeveelheid en het ritme van de slaap die jonge kinderen nodig hebben. Jouw slapend kind in dromenland te zien vertoeven kan zalig zijn, maar soms gaat het niet zo vlot. Sommige baby’s nemen de dag voor de nacht, kunnen enkel inslapen op de arm of doen alleen korte dutjes. Peuters slapen dan weer moeilijk in, worden midden in de nacht wakker en hebben geen zin meer om verder te slapen. Als ouder kan het een hele uitdaging zijn hiermee om te gaan.

Wil je graag weten hoe je samen met jouw kroost kan genieten van een goede nachtrust? Dan kan je op dinsdag 23 september 2014 om 20.00 u in de bibliotheek terecht voor de infoavond ‘Slaap zacht! Bedtijd voor kleine kinderen’. Deze voordracht voor ouders van baby’s, peuters en kleine kinderen wordt gegeven door Tine Vandamme van ‘Kind en Gezin’. Deelnemen is gratis, maar omwille van het beperkt aantal plaatsen is inschrijven verplicht.

Meer informatie of inschrijven?

Bibliotheek Begijnendijk

tel. 016 53 64 61