Inzamelactie oude elektrotoestellen 21 - 29 maart 2014

woensdag, 26 februari, 2014
Recupel

Win met jouw gemeente een reuze ontbijtpicknick!

Recupel organiseert een nationale inzamelcampagne voor oude elektrotoestellen en batterijen.  Dit gebeurt in nauwe samenwerking met verschillende gemeenten (waaronder Begijnendijk-Betekom), EcoWerf, de Kringwinkels, Bebat en de elektrowinkels.  Zamelen wij de meeste kilo’s aeea (afgedankte elektrische en elektronische apparaten) per inwoner in, dan wint onze gemeente een reuze ontbijtpicknick die deze zomer gratis aan onze inwoners aangeboden wordt.

Wat kun jij doen?

De afgedankte elektroapparaten breng je naar een Recupel-inzamelpunt.  Werkt het toestel nog, dan kun je het gratis kwijt in een Kringwinkel of hergebruikcentrum.  Defecte toestellen geef je gratis af in het containerpark of in een elektrowinkel waar je een nieuw toestel aankoopt.  Tijdens de actieweek nemen de deelnemende elektrowinkels ook kleine afgedankte toestellen (max. 25 cm) terug zonder aankoopverplichting van een nieuw toestel.

De lijst van Recupel-inzamelpunten in de buurt vind je terug op de website http://www.samenrecycleren.be en via de ‘Recycle!’-app, gratis beschikbaar voor Apple-iOS en Android-toestellen.