Gezocht: gemachtigde opzichters

maandag, 16 mei, 2016
opzichters

Ben je minstens 18 jaar? Beschik je over wat vrije tijd en wil je jezelf vrijwillig inzetten voor de gemeenschap? Dan is gemachtigde opzichter worden misschien iets voor jou!

Een gemachtigde opzichter verhoogt de verkeersveiligheid in de buurt en is dus een onmisbare schakel in het verkeersveiligheidsbeleid van de gemeente.

Na een theoretische en praktische opleiding word je door de burgemeester gemachtigd om kinderen, scholieren, personen met een handicap of bejaarden in groep te laten oversteken. Het provinciebestuur zorgt gratis voor de theoretische opleiding en de uitrusting. De praktische opleidingen worden georganiseerd in samenwerking met de lokale politie.

Wil je bijdragen tot meer veiligheid in het verkeer en heb je de vorige campagnes gemist? Dan kan je in het najaar deelnemen aan één van de nieuwe geplande theoretische opleidingen om zo gemachtigde opzichter te worden.

Vooraf digitaal inschrijven via www.vlaamsbrabant.be/gemachtigdeopzichters voor één van de sessies is verplicht. Wees er snel bij! Per sessie worden maximaal dertig kandidaten toegelaten. Door jouw bijdrage krijgen vele jonge fietsers en voetgangers de kans om veilig en zelfstandig naar school te gaan.

Meer info?

Provincie Vlaams-Brabant