Folderkrant gemeente Begijnendijk

donderdag, 17 september, 2015
Folderkrant Begijnendijk

In de laatste editie van het maandblad Lokaal stond een artikel over de Gemeentelijke informatiebladen. Heel wat gemeenten stellen zich vandaag de vraag of het nog wel zin heeft om een informatieblad uit te geven in digitale tijden. Maar recent onderzoek wijst uit van wel, op voorwaarde dat de bladen meegaan met hun tijd.

In onze gemeente hebben we de laatste jaren onze folderkrant tegen het licht gehouden en hebben we onze folderkrant gemoderniseerd en geprofessionaliseerd..

De dienst communicatie van onze gemeente heeft heel wat inspanningen gedaan om de folderkrant nog aantrekkelijker te maken voor de lezers, zowel op inhoudelijk als vormelijk vlak. We gebruiken ook meer en meer foto’s die we zelf nemen in onze gemeente tijdens tal van activiteiten en op verschillende plaatsen.

We stellen ook vast dat de wedstrijd die maandelijks terugkeert een groot succes kent. Elke maand krijgen we heel wat antwoorden binnen op het gemeentehuis.

In de loop van het jaar verschijnen er ook extra pagina’s in onze folderkrant. Zo wordt de cultuurkrant niet meer apart uitgegeven en verspreid, maar maakt deze deel uit van onze folderkrant. Ook de dienst vrije tijd krijgt regelmatig extra pagina’s in het midden van onze folderkrant, bijvoorbeeld voor de voorstelling van onze sport- en jeugdverenigingen.

In het tijdschrift staat ook dat de gedrukte informatiebladen potentieel meer overzicht bieden en meer geschikt zijn voor duiding en langere bijdragen en beleving scheppen. En dat is wat wij zeker ervaren met onze folderkrant.