maandag, 3 juni, 2013
“DOE MEE MET HET GRIS VAN BEGIJNENDIJK”

Wil je mee nadenken over het beleid rond ontwikkelingssamenwerking en fair trade? Sluit je dan aan bij de Gemeentelijke Raad voor Internationale Solidariteit van Begijnendijk (GRIS). In deze adviesraad kunnen niet alleen Begijnendijkse en Betekomse verenigingen die activiteiten opzetten voor het Zuiden zetelen, ook individuele burgers kunnen meewerken en hun inbreng hebben.

“DOE MEE MET HET GRIS VAN BEGIJNENDIJK”
Werk mee aan een beleid rond ontwikkelingssamenwerking

Bij de aanvang van de nieuwe legislatuur start het gemeentebestuur ook de werking van het GRIS op. Als landelijke gemeente willen wij ons eveneens profileren als een solidaire en gastvrije gemeente, lokaal en internationaal. Het GRIS zal, in samenwerking met de verenigingen die werk maken van ontwikkelingssamenwerking, initiatieven nemen om het beleid te versterken en kan gericht (nieuwe) activiteiten plannen.

De startvergadering
Op maandag 3 juni 2013 om 20.30 u organiseren we in de zaal naast het gemeentehuis (achter het politiebureau) de eerste samenkomst van het GRIS. Hier zal de raad formeel samengesteld worden. Tevens verkennen we welke initiatieven wenselijk zijn. We hopen u daar dan ook te ontmoeten.

Agenda:
- Kennismaking nieuwe schepen
- Samenstelling en huishoudelijk reglement
- Werking (mogelijke initiatieven)
- Advies i.v.m. opstellen meerjarenplanning gemeente

Interesse?
Wil je meer weten over het GRIS? Heb je interesse om je aan te sluiten? En wil je niet alleen adviseren, maar ook meewerken aan initiatieven en acties? Aarzel dan niet om contact met mij op te nemen. Wens je zelf punten aan te brengen ter bespreking? Dan kan je dit melden via martine.ooms@begijnendijk.be.