Bezoek Vlaams Parlement

zondag, 23 maart, 2014
Vlaams Parlement

Op zaterdag 22 maart 2014 organiseerde Vrouw & Maatschappij Begijnendijk een bezoek aan het Vlaams Parlement.  De opkomst was talrijk: een dertigtal personen namen hieraan deel.  We verzamelden reeds 's morgens vroeg om 8u om samen met de trein naar Brussel te sporen.  Na een kleine wandeling bereikten we rond 10u the place to be.  Daar werden we vriendelijk onthaald door Karin Brouwers en haar medewerkster.  Zij gaven ons een deskundige rondleiding in dit prachtig gebouw.  We maakten kennis met een stukje geschiedenis van het oude Brusselse postgebouw waarin het Vlaams Parlement zich bevindt.  Ook de kunst kreeg ruime aandacht.  Onze gidsen lieten ons de verschillende zalen zien waarin de politici samenkomen alsook de perszaal, bekend van Villa Politica.  De rondleiding eindigde in het halfrond.

Nadat de innerlijke mens verstevigd werd, maakten we nog een kleine stadswandeling om nadien tevreden huiswaarts te keren.
Bedankt Wendy De Cock voor de organisatie van deze gezellige en leerrijke dag!

Bekijk hier de foto's: https://www.asuswebstorage.com/navigate/s/8657C72D03BE4B3FB7722EC94BF7E6DB4